müntehir bir denizkızının karalama defteri

a message from tamamenfransiz-blog


Selam, Bu güzellik meselesine bu kadar takılan insanları anlamıyorum. Bana Bir Şeyhler Oluyor'da şöyle bir replik vardı: "Tanrı bana dedi ki; içinizde en güzel benim, benim de bilinen bir şeklim yok. Bu yüzden kafana takma bu meseleyi." Geçici şeylerle uğraşmasak keşke, biriktirebilsek, üretebilsek.

noktalarlayasam:

yalnizlikmasalcisi:

bunu yayınlamak istiyorum çünkü gerçekten hem güzel hem de doğru.
hepimiz doğanın bir parçası ve tanrının (ya da Allah’ın diyeyim de her kesime itham edeyim) suretleriyiz

siz hiç kuyruğum az renkli diye ağlayan tavuskuşu gördünüz mü

yani.

Benim bu durum aklıma çok takıldı ve konuyu başından takip etmek gibisi yok.

Şimdi ilk kişi güzel olamamasından dolayı bizim yadigar, kadim yazarımıza kendini açıyor. İnsan kendini güzelliğiyle derecelendirek kadar ne yaptı sorusunu aklıma getirdi bu durum da. Neden güzellik bir derece oldu yaşamda ve neden bununla uğraşmaya başladı insan oğlu sorusu da peşisıra geldi.

Sonra bakıyorum cevap pek tatminkar gelmedi.

Sonra da güzellik meselesine karşı farklı bir yorum daha okudum üst tarafta görüldüğü gibi. Şimdi film mi beni yanıltıyor, ben mi yanlış anlıyorum. Tanrı’nın varlığına, inanan insanlar ki onların arasında ben de varım, varlığının en güzel yani insanevladının pozitif kavram içerisine soktuğu en üst düzey özellikleri taşıyan varlık, kurucu, tekbir olarak bakılıyor. Replikte “Tanrı demiş ki” eğer bilinen bir şekil ve şemal yoksa, biz hayatımızın getirdiği en kötü veya en iyi cisme veya varlığa, soyut veya somut bir şeye bunu benzetebiliriz. Tanrı gözükmemesini en güzelliğe vurmuşken, replikte, neden insanların var ederken bir sürece sokmuş ve bunun yanında bir görüntü, görsellik katmış. Bunu görüp, beğenip sevelim veya bununla ilgili bir düşünce elde edelim diye değil mi? Bu süreç dorultusunda yaşıyoruz hepimiz, görüyoruz, duyuyoruz, kokusunu alıyoruz ve hissedebiliyoruz. Geçiçi bir yaşama aidiz ve bunun için kendimiz için en iyisini hakkedecek bir şekilde yaşamamız gerekiyor ve tabi ki kendimize önce, güzel hissetmemiz ve gözükmemiz gerekir. Ben bunun doğruluğunu pek sorguladım.

Ve bence:

Unutmayalım ki, hepimiz doğanın bir parçasıyız ve hepimizin Güneş’i batar ve doğar, er yada geç bunu yaşarız. Bu yaşamı her şekilde mutlu görmeliyiz, kendimizi güzel hissetmemiz gerektiği gibi bulmalıyız ve varlığımızdan şüpe etmeden güzel şeyler için yaşamalıyız. Yaşam bir süreçtir, süreç bir sınav. Sınavı kazanmalıyız.

noktalarla yaşamın yorumu için rebloglamayı uygun gördüm

a message from Anonim


sen çok şanslı bi insansın bence ve mutlu olmayı çok hakediyosun güzelsin(görmedim ama görmeme gerek de yok) zekisin, başarılısın, yeteneklisin ve tüm bunlara sahip olduğun için çok özelsin bu yüzden sürekli gülümse aksi diğer insanlara haksızlık olur :)

maşallah de :P
bi de utandım ya ben öyle çok şey değilim aslında sadece içimden geldiği gibi yaşıyorum hayatı ve ne iyi ki kalbim hep beni doğru yere götürdü :3

a message from Anonim


Masalcı blogunu yaklaşık 2 yıldır takip ediyorum. İlk kez yazıyorum sana, ve şu an tam olarak seninle rakı içip ağlamak istiyorum. Paylaşmak istedim mutsuzluğumu, Çok mutsuzum be.

mutsuzuz ama keyfimiz yerinde be

a message from Anonim


Merhaba, ben albinizm hastasıyım ve nistagmusum var. Kimsenin beni sevebileceğine inanmıyorum. Her şey gözlerde değil mi? O bakışta. Fakat ben bunu hiçbir zaman yaşayamayacağım.

öncelikle albinizmi biraz araştırdım ve gördüğüm kadarıyla nistagmus çoğu albinoda mevcut, muhtemelen albinizmle gelen bir sorun. daha sonra youtube’daki vlogcularda mutlaka bu konuyu açıklamış olabilecek insanlar olduğunu düşündüm ve buldum.

aşağıda vereceğim video adreslerinde hem albino hem de nistagmusu olan insanların açıklamalarını göreceksin (ne yazıkki ingilizce ama olsun, kendileriyle barışık olduklarını görebilirsin.) muhtemelen çevrende senin gibi insanlar olmadığı için kendini yalnız hissediyorsundur, o nedenle seni çok daha iyi anlayacak insanların video kayıtlarını buldum.

ve biliyor musun en güzeli kendilerini göstermekten çekinmiyorlar. 

http://youtu.be/YzW_bBL49jY
http://youtu.be/e-AXToBTrWM
http://youtu.be/oWTgu1paGDs
http://youtu.be/zlZOIdGjWjs
http://youtu.be/xG-y98wvJp0

bunları izledikten sonra diyeceğim şu ki, hepsi de oldukça güzel hatta ilgi çekici derecede güzel insanlar. ayrıca, onların bakışlarında herhangi kötü bir şey fark etmedim.  inan bana, onlar konuşurken gözlerinin nasıl titrediğine değil nasıl içten baktıklarına, yüz ifadelerine ve direk kendisine dikkat ediyorsun. sadece gözlere değil yani. hatta gelecekte sevgilimin albino ve nistagmuslu biri olmasını isterdim bile! çok değişik bir güzelliğin olmalı, bunu ön plana çıkartmalısın. 

bir de bu hoş:
profesyonel bir albino manken:
http://www.youtube.com/watch?v=7Z3rR5R4EdI

"sizin için görüntümü neden değiştireyim? siz benim için standartlarınızı değiştirmiyorsunuz çünkü."

a message from Anonim


tamam yazacağım uzun uzun kozmetik olarak siyah göz kalemim rimelim çilekli dudak nemlendiricim var günde sanıyorum ki 1.5-2.0 litre su içiyorumdur kuaföre yılda 2 kere ya da 3? hiç profesyonel saç ya da cilt bakımı yapırmadım ama önümüzdeki aylarda sivilce izi tedavisi olacağım lazerle makyaj dediğim ürünlerle yaparım o da özenirsem şampuanım h & shoulders sebze ve meyve sıklıkla tüketirim dışardan az yerim yüz şeklim oval ama elmacık kemiklerim çok çıkık saçlarım orta boy ve dümdüz kesim

hah şimdi.

şampuanını değiştir, bitkisel bir şampuana geç. onlar marka olmadığı için dandikmiş gibi geliyor ama bitki bazlı organikler (aktarlarda satılanlar) saçını çok farklı yapacak. 

sonra saçını uzat ya da. çirkin olduğunu düşünüyorsan -kibencekimsedeğildir- uzun saçın olduğunda havalı hissediyorsun

eğer uzatmak istemiyorsan kuaföre git ve saçına değişik bir şeyler yaptır. dene. hacimli ve katlı bir kesimi dene. biraz kadın ol, saçınla uğraş. 

(hani eğer korkuyorsan içinden şöyle de “zaten çirkinim aq bırak yeni bir şeyler deneyeyim” mesela ben böyle diyordum kendime o nedenle sana bunu diyorum)

bence lazer tedavisi olma. ya da olacaksan da olmadan cilt bakımı yaptır ki bi bak cildin toparlayabilir cilt bakımıyla.

ayrıca çok sivilcen varsa roaccutane diye bir ilaç duydun mı hiç? cilt doktoruna git, ve bu ilacı sor bilgi al. bu sivilce tedavisinde son çaresiz olanlara yapılıyor ama sonuç mükemmel oluyor. 6 ay kadar sürüyor bu esna vücut ölüyor ama gerçekten cildin harika oluyor.

ayrıca spor yapmaya başlasan özgüvenin kendine gelmeye başlayacak sana en en en büyük tavsiyem bu. spor yap mutlaka, spor demek vücudunla vakit geçirmen, onu tanıman demek. profesyonel yapmak zorunda değilsin dans et, koş, zıpla, hatta belediye parklarındaki aletlere bin ama azıcık bi hareket et… hem kilo verirsin hem de sivilce problemin varsa azalır hem de özgüvenin yerine gelir yavaş yavaş

ama tüm bunlar uzun sancılı süreçler sabretmen lazım. 

Bİ DE EN ÖNEMLİSİ

ben olumlamalara çok inanırım, hani evrensel enerji meditasyon falan. o nedenle senden şunu yapmanı gerçekten rica ediyorum:

her gece yatağına yattıktan sonra hemen uyuma. biraz dur. derin nefes alıp ver sakinleşene kadar, vucudun oksijenle dolsun yani. sonra mutlaka ve ne olursa olsun, ne kadar çirkin hissediyorsan hisset şunları kendine tekrarla. (ezberlemek zorunda değilsin bu gibi yatıştıcı telkinleri mutlaka kendine on dakika falan yap)

"ben güzelim, ben güzelim. her geçen gün daha güzelleşiyor ve ışıldıyorum. kendime güveniyorum. kendimi seviyorum. ve kendimi affediyorum."

bunu yaparken kendi mutlu anılarını düşün, çocukluğunu düşün. ve kendisi güzel hayal et. yani kafanda kendini aynanın önünde canlandır ama kendini nasıl düşlüyorsan öyle canlandır. daha güzel hayal et kendini.

ama bunu her gece ama her gece yapmalısın bütün bu dediklerimle beraber. 

yani işte kısaca bunlar işe yaradığını gördüğüm tecrübe ettiğim yöntemler. çünkü dışı ne kadar çok değiştirirsen değiştir için aynı kaldıkça olmuyor, o nedenle bu telkinler de spor kadar önemli.

kendini ne olursa olsun sevmen lazım, işe bununla başla, tamam mı?

:)

a message from Anonim


erkek arkadaşımın doğum gününde yanında olamayacağım hediye göndermek istiyorum hediye için bir fikir verebilir misin ? :)

erkeklere üzerinde baya düşünülmüş hediye yollamana gerek yok açıkcası, tamamen samimiyetimle beynini buna çok yormamanı öneririm. zamanında ben bu hatayı çok yaptım (resimlerçizdim mektuplar yazdım müzikli videolar hazırladım şiirler yolladım vs vs vs) ve inan hiçbir etkisi olmadı. erkekler hediyelere bizim kadar önem vermezler, gülümser geçerler. yani düşünme bu kadar :) ama illa güzel bir şey olsun istiyorsan, ikinizin de ortak olduğu şeyler üzerinde, seni hatırlatacak bir hediye vermen iyi olur. mesela ikinizin de takabileceği bir bir bilekliği bizzat sen kendi ellerinle yaparsan çok güzel bir hediye olabilir.

inan bir şey almak yerine senin yapman çok daha mantıklı olur. 
sizi tanımadığım bir şey diyemem ve genelde doğum günü moğum günü hediye mediye önerileri sorularını cevaplamam, ama iyi günümdeyim.

çünkü mantıklı düşünün ben nereden bilebilirim ki. özel bir insan için hediye dediğin kimseden akıl danışamacağın kadar özel olmalı.

umarım anlatabildim

a message from Anonim


çirkin olduğum için kendimden nefret ediyorum aşk filmi bile izleyemiyorum artık biliyorum kimse beni o şekilde sevmeyecek. asla.

sana bir kaç soru soracağım.

  • kaç tane kozmatik ürünün var ve onlar neler (yüz temizleyicin var mı mesela ya da nemlendiricin)
  • günde kaç litre su içiyorsun
  • kuaföre ne sıklıkla gidiyorsun
  • hiç profesyonel saç ve cilt bakımı yaptırdın mı
  • makyaj yapar mısın, yapıyorsan ne tarzda ve hangi ürünlerde
  • kullandığın şampuanın markası
  • ne sıklıkla meyve ve sebze yersin
  • fast foodçulara ne sıklıkla gidiyorsun
  • yüz şeklin (oval, kare üçgen?) + saçının şekli (küt katlı uzun kısa?)

eğer bunlara ayrıntılı cevap verebilirsen,

gerçekten çirkin mi yoksa sadece çirkin olduğunu düşündüğü için kendine bakmaktan kaçan ama aslında birazcık bakımla muhteşem olacak biri misin

ona karar vereceğim

lütfen cevapla olur mu

(rabiergul gönderdi)

daha önce biri paylaştı mı bilmiyorum amadiyeceğim şu kikıymetimiz bilinmiyor 

daha önce biri paylaştı mı bilmiyorum ama
diyeceğim şu ki
kıymetimiz bilinmiyor 

a message from Anonim


ınstagram adresinin linkini atarmısın

şimdi şurada instagramımı verip kimliğimi de pat diye deşifre etsem ne güzel olurdu ha

ama ne yazıkki anonim ben gizemli bir blogum ve ne yazıkki paylaşamam

çünkü gizemli blog olmak bunu gerektirir

eroinguncesi:

Bak biz birbirimize asla sarılamayız. Mesela ben küçük bir şehirim. Sen bir otobüsün içinde uyurken, başını yaslamış cama, benim içimden geçiyorsun..

(eroinguncesi gönderdi)